Најновије актуелности

16. 4. 2025.

ДРИ започела ревизију код 101 субјекта ревизије

Државна ревизорска институција (ДРИ) започела је током априла поступак ревизије финансијских извештаја, правилности пословања и комбинованих ревизија финансијских извештаја и правилности пословања код 101 субјекта ревизије.

15. 4. 2025.

Чланица Савета ДРИ представила најчешће неправилности у ревизији финансијских извештаја

„Најчешће неправилности у ревизији финансијских извештаја односе се на погрешно евидентирање у помоћним књигама и исказивање у финансијским извештајима, исказивање неодговарајуће економске класификације, исказивање износа или извора финансирања у неодговарајућој колони финансијских извештаја“, рекла је Љиљана Димитријевић, чланица Савета Државне ревизорске институције (ДРИ) на семинару који је Институт интерних ревизора Србије организовао 14. и 15. априла на Фрушкој гори.

11. 4. 2025.

Започето спровођење комбинованих ревизија правилности и сврсисходности пословања

У складу са Програмом ревизије Државне ревизорске институције (ДРИ) за 2025. годину, ДРИ је започела спровођењe комбиноване ревизије правилности и сврсисходности пословања.

11. 4. 2025.

Представница ДРИ предавач на семинару о значају функционисања система финансијског управљања и контроле

Горанка Јовановић, овлашћена државна ревизорка представила је важност, значај и улогу интерне ревизије на семинару Удружења овлашћених интерних ревизора у јавном сектору одржаном 10. и 11. априла у циљу промоције и развоја професије интерне ревизије код корисника јавних средстава у Републици Србији и имплементације интерне финансијске контроле, односно система финансијског управљања и контроле.

9. 4. 2025.

Започето спровођење ревизија сврсисходности пословања из Програма ревизије ДРИ за 2025. годину

Државна ревизорска институција (ДРИ) започела је спровођење ревизија сврсисходности пословања у складу са Програмом ревизије за 2025. годину.

Image not exists

Саопштење

Објављено: 9. 9. 2011.

Државна ревизорска институција је на основу извршене ревизије завршног рачуна буџета Републике Србије за 2009. годину у 7 министарстава и више управа у саставу министарстава, идентификовала материјално значајне радње које указују на постојање елемената више прекршаја из Закона о буџетском систему, Закона о буџету Републике Србије, Закона о раду и Закона о јавним набавкама. На основу законских овлашћења, Државна ревизорска институција је надлежном прекршајном суду у Београду 9. фебруара 2011. године, поднела захтеве за покретање прекршајних поступака против 14 одговорних лица.


Захтеви за покретање прекршајног поступка поднети су против:

  1. Милутина Мркоњића, министра за инфраструктуру, због постојања основане сумње да је учинио прекршај из Закона о буџетском систему, зато што није спровео поступак јавне набавке услуга у складу са Законом о јавним набавкама и зато што је извршио исплате по уговорима о делу на основу којих су уговорени послови из делокруга министарства;
  2. Расима Љајића, министра рада и социјалне политике, због постојања основане сумње да је учинио прекршаје из Закона о буџетском систему, зато што није спровео поступак јавне набавке услуга у складу са Законом о јавним набавкама;
  3. Зорана Мартиновића, државног секретара у Министарству рада и социјалне политике, због постојања основане сумње да је учинио прекршаје из Закона о буџетском систему, зато што није спровео поступак јавне набавке услуга у складу са Законом о јавним набавкама;
  4. Татјане Матић, секретара у Министарству рада и социјалне политике, због постојања основане сумње да је учинила прекршаје из Закона о буџетском систему, зато што је извршила исплате по уговорима о делу који су закључени супротно одредбама Закона о раду, односно због тога што су уговорени послови из делокруга министарства, као и због тога што је извршила исплате по уговорима о привременим и повременим пословима, који су закључени супротно одредбама Закона о раду, односно у дужем трајању од прописаног;
  5. Жарка Обрадовића, министра просвете, због постојања основане сумње да је учинио прекршај из Закона о буџетском систему зато што је извршио исплате по уговорима о делу који су закључени супротно одредбама Закона о раду, односно због тога што су уговорени послови из делокруга министарства;
  6. Др. Саше Драгина, министра пољопривреде, шумарства и водопривреде, због основане сумње да је учинио прекршај из Закона о буџетском систему зато што је извршио исплату по уговорима о делу који су закључени супротно одредбама Закона о раду, односно због тога што су уговорени послови из делокруга министарства;
  7. Милана Стегића, помоћника министра пољопривреде, шумарства и водопривреде због основане сумње да је учинио прекршај из Закона о буџетском систему, због тога што није спровео поступак јавне набавке услуга у складу са Законом о јавним набавкама;
  8. Момчила Митреског, помоћника министра пољопривреде, шумарства и водопривреде због основане сумње да је учинио прекршај из Закона о буџетском систему зато што је извршио исплате по уговорима о делу који су закључени супротно одредбама Закона о раду, односно због тога што су уговорени послови из делокруга министарства;
  9. Проф. Др. Јана Боћанског, директора Управе за заштиту биља, као органа управе у саставу Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде због основане сумње да је учинио прекршаје из Закона о буџетском систему зато што је извршио исплату по уговорима о делу који су закључени супротно одредбама Закона о рада, односно због тога што су уговорени послови из делокруга министарства, као и због тога што није спровео поступак јавне набавке услуга у складу са Законом о јавним набавкама;
  10. Др. Зорана Мићовића, директора Управе за ветерину, као органа управе у саставу Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде због основане сумње да је учинио прекршај из Закона о буџетском систему зато што је извршио исплату по уговорима о делу који су закључени супротно одредбама Закона о рада, односно због тога што су уговорени послови из делокруга министарства;
  11. Проф. Др. Милоша Недељковића, државног секретарау Министарству за науку и технолошки развој, због основане сумње да је учинио прекршаје из Закона о буџетском систему, зато што није спровео поступак јавне набавке услугау складу са Законом о јавним набавкама;
  12. Биљане Спасић, секретарау Министарству за науку и технолошки развој, због основане сумње да је учинила прекршаје из Закона о буџетском систему, зато што је извршила исплате по уговорима о делу који су закључени супротно одредбама Закона о раду, односно због тога што су уговорени послови из делокруга министарства;
  13. Ивана Маричића, бившег директора Управе за трезор у Министарству финансија, због постојања основане сумње да је учинио прекршаје из Закона о буџетском систему, зато што није спровео поступак јавне набавке услуга у складу са Законом о јавним набавкама и зато што је извршио исплате по уговорима о делу који су закључени супротно одредбама Закона о раду, односно на основу којих су уговорени послови из делокруга Управе;
  14. Светлане Љубичић, директора Управе за трезор у Министарству финансија, због постојања основане сумње да је учинила прекршаје из Закона о буџетском систему, зато што није спровела поступак јавне набавке услуга у складу са Законом о јавним набавкама и зато што је извршила исплате по уговору о делу који су закључени супротно одредбама Закона о раду, односно на основу којих су уговорени послови из делокруга Управе.


Генерални државни ревизор

Радослав Сретеновић