Најновије актуелности

16. 4. 2025.

ДРИ започела ревизију код 101 субјекта ревизије

Државна ревизорска институција (ДРИ) започела је током априла поступак ревизије финансијских извештаја, правилности пословања и комбинованих ревизија финансијских извештаја и правилности пословања код 101 субјекта ревизије.

15. 4. 2025.

Чланица Савета ДРИ представила најчешће неправилности у ревизији финансијских извештаја

„Најчешће неправилности у ревизији финансијских извештаја односе се на погрешно евидентирање у помоћним књигама и исказивање у финансијским извештајима, исказивање неодговарајуће економске класификације, исказивање износа или извора финансирања у неодговарајућој колони финансијских извештаја“, рекла је Љиљана Димитријевић, чланица Савета Државне ревизорске институције (ДРИ) на семинару који је Институт интерних ревизора Србије организовао 14. и 15. априла на Фрушкој гори.

11. 4. 2025.

Започето спровођење комбинованих ревизија правилности и сврсисходности пословања

У складу са Програмом ревизије Државне ревизорске институције (ДРИ) за 2025. годину, ДРИ је започела спровођењe комбиноване ревизије правилности и сврсисходности пословања.

11. 4. 2025.

Представница ДРИ предавач на семинару о значају функционисања система финансијског управљања и контроле

Горанка Јовановић, овлашћена државна ревизорка представила је важност, значај и улогу интерне ревизије на семинару Удружења овлашћених интерних ревизора у јавном сектору одржаном 10. и 11. априла у циљу промоције и развоја професије интерне ревизије код корисника јавних средстава у Републици Србији и имплементације интерне финансијске контроле, односно система финансијског управљања и контроле.

9. 4. 2025.

Започето спровођење ревизија сврсисходности пословања из Програма ревизије ДРИ за 2025. годину

Државна ревизорска институција (ДРИ) започела је спровођење ревизија сврсисходности пословања у складу са Програмом ревизије за 2025. годину.

Представљен извештај о ревизији сврсисходности пословања „Ефикасност наплате потраживања у јавним предузећима која пружају комуналне услуге корисницима“

Представљен извештај о ревизији сврсисходности пословања „Ефикасност наплате потраживања у јавним предузећима која пружају комуналне услуге корисницима“

Објављено: 25. 1. 2024.

Да  би комуналне услуге које јавна предузећа пружају корисницима биле квалитетније, потребно је повећати ефикасност наплате потраживања по основу пружених комуналних услуга, успостављањем ажурних и потпуних евиденција корисника и потраживања, континуитетом у предузимању мера наплате, адекватном контролом и праћењем ефеката, а све у циљу смањења износа ненаплаћених потраживања,  уз смањење ризика од њихове застарелости, речено је на данашњој конференцији за медије Државне ревизорске институције (ДРИ).

„Ревизије финансијских извештаја и правилности пословања које је ДРИ спровела у претходном периоду указују на то да не постоје интерна акта која регулишу област потраживања, нарочито наплативост потраживања; евиденције о потраживањима су неусаглашене, са акцентом на непостојању поуздане старосне структуре потраживања; мере за наплату потраживања не примењују се довољно, нити се прати и анализира њихов ефекат; чак се ни законска затезна камата не обрачунава код великог броја  субјеката ревизије“, рекао је др Душко Пејовић, председник ДРИ и генерални државни ревизор.

„Анализом упитника који су у фази планирања ове ревизије упућени јавним предузећима која пружају комуналне услуге, утврђено је да су ненаплаћена потраживања по основу комуналних услуга снабдевање водом за пиће и одвоз комуналног отпада 31. 12. 2022. године износила 42,4 милијарде динара“, напоменуо је генерални државни ревизор.

Како је објаснио др Пејовић, раст потраживања у 2022. години у односу на 2021. годину забележен је код око 69 одсто јавних предузећа која пружају ове комуналне услуге у укупном износу од 2,5 милијарди динара, док је у периоду 2020–2022. године, директан отпис потраживања износио 1,4 милијарде динара.

„Посматрајући ненаплаћена потраживања од 31. 12. 2022. године у односу на укупно фактурисане услуге у 2022. години за ове делатности, укупна потраживања износе 66 одсто фактурисаних услуга“, истакао је др Пејовић и додао да проблеми у наплати потраживања умањују финансијске капацитете јавних предузећа, што се директно одражава не само на квалитет услуга, већ и на одрживост комуналних система на дужи рок.

Ово су кључни разлози због којих је ДРИ одлучила да уврсти ову тему у Програм ревизије за 2023. годину.

„Циљ ревизије био је да се испита у којој мери су јавна предузећа која пржају комуналне услуге корисницима ефикасна у обезбеђивању потпуне и благовремене наплате својих потраживања“, нагалсио је др Пејовић.

Бојана Богдановић, државни ревизор и вођа тима који је спровео ревизију, нагласила је  да јавна предузећа својим активностима нису обезбедила тачне, потпуне и ажурне евиденције, нити потпуно и благовремено фактурисање услуга, што је умањило њихову ефикасност приликом утврђивања тачног стања потраживања по основу пружених комуналних услуга.

По њеним речима, јавна предузећа која пружају комуналне услуге корисницима предузимала су мере и активности у циљу наплате потраживања, али не све расположиве мере, не у истом обиму и не на систематичан начин, јер не располажу ажурним и потпуним евиденцијама о корисницима услуга нити су интерним актом уредила поступак наплате потраживања. 

„Контролне активности за унапређење наплате потраживања јавна предузећа не спроводе у континуитету, систематично и ефикасно, нити о томе извештавају на адекватан начин“, рекла је Богдановић.

ДРИ је, према утврђеним налазима, извела закључке и субјектима ревизије дала одговарајуће препоруке и очекује да ће спроведена ревизија допринети ефикаснијој наплати ових потраживања од стране јавних предузећа, а све у циљу да комуналне услуге које пружају корисницима буду квалитетније.

Извештај о ревизији сврсисходности пословања „Ефикасност наплате потраживања у јавним предузећима која пружају комуналне услуге корисницима“ доступан је овде.