Најновије актуелности

16. 4. 2025.

ДРИ започела ревизију код 101 субјекта ревизије

Државна ревизорска институција (ДРИ) започела је током априла поступак ревизије финансијских извештаја, правилности пословања и комбинованих ревизија финансијских извештаја и правилности пословања код 101 субјекта ревизије.

15. 4. 2025.

Чланица Савета ДРИ представила најчешће неправилности у ревизији финансијских извештаја

„Најчешће неправилности у ревизији финансијских извештаја односе се на погрешно евидентирање у помоћним књигама и исказивање у финансијским извештајима, исказивање неодговарајуће економске класификације, исказивање износа или извора финансирања у неодговарајућој колони финансијских извештаја“, рекла је Љиљана Димитријевић, чланица Савета Државне ревизорске институције (ДРИ) на семинару који је Институт интерних ревизора Србије организовао 14. и 15. априла на Фрушкој гори.

11. 4. 2025.

Започето спровођење комбинованих ревизија правилности и сврсисходности пословања

У складу са Програмом ревизије Државне ревизорске институције (ДРИ) за 2025. годину, ДРИ је започела спровођењe комбиноване ревизије правилности и сврсисходности пословања.

11. 4. 2025.

Представница ДРИ предавач на семинару о значају функционисања система финансијског управљања и контроле

Горанка Јовановић, овлашћена државна ревизорка представила је важност, значај и улогу интерне ревизије на семинару Удружења овлашћених интерних ревизора у јавном сектору одржаном 10. и 11. априла у циљу промоције и развоја професије интерне ревизије код корисника јавних средстава у Републици Србији и имплементације интерне финансијске контроле, односно система финансијског управљања и контроле.

9. 4. 2025.

Започето спровођење ревизија сврсисходности пословања из Програма ревизије ДРИ за 2025. годину

Државна ревизорска институција (ДРИ) започела је спровођење ревизија сврсисходности пословања у складу са Програмом ревизије за 2025. годину.

Представљен извештај о ревизији сврсисходности пословања „Ефективност информационог система Матична евиденција и остваривање права (МЕОП) у Републичком фонду за здравствено осигурање”

Представљен извештај о ревизији сврсисходности пословања „Ефективност информационог система Матична евиденција и остваривање права (МЕОП) у Републичком фонду за здравствено осигурање”

Објављено: 8. 2. 2024.

Неопходно је да Републички фонд за здравствено осигурање (РФЗО) унапреди ИТ управљање, обезбеди виши ниво информационе безбедности и обезбеди континуитет пословања у случају прекида сарадње са пружаоцем услуге одржавања информационог система Матична евиденција и остваривање права (МЕОП), речено је на данашњој конференцији за медије Државне ревизорске институције (ДРИ).

„Обавезно здравствено осигурање обезбеђује се и спроводи у РФЗО и веома је значајно за све грађане“, рекао је др Душко Пејовић, председник ДРИ и генерални државни ревизор и додао да за спровођење обавезног здравственог осигурања, у информационом смислу, најзначајнију улогу има информациони систем Матична евиденција и остваривање права (МЕОП).

„МЕОП чине подаци о осигураницима, члановима породице осигураника, обвезницима плаћања доприноса и коришћењу права из обавезног здравственог осигурања“, истакао је др Пејовић.

Како је нагласио др Пејовић, у  претходним годинама, уочени су проблеми у функционисању информационих система РФЗО у више области, попут стратегијског приступа, поузданости информационих система, начина пријаве осигураника и приступа картону осигураника, као и синхронизације података са здравственим установама.

Ово су кључни разлози због којих је ДРИ одлучила да уврсти ову тему у Програм ревизије за 2023. годину.

„Циљ ревизије је био да се оцени ефективност информационог система Матична евиденција и остваривање права у Републичком фонду за здравствено осигурање“, поручио је др Пејовић.

Радован Ратковић, виши саветник у ревизији и вођа тима који је спровео ревизију,  нагласио је да РФЗО није у потпуности успоставио ефективно ИТ управљање због недостатка кадровских капацитета, непрепознавања могућих ИТ ризика и проблема са управљањем подацима из матичне евиденције осигураника.

„РФЗО није у потпуности успоставио управљање информационом безбедношћу информационог система МЕОП, јер није попунио радна места у Сектору за информациону безбедност и заштиту података и не прати и не контролише додељена права приступа информационом систему МЕОП, што може довести до неовлашћеног приступа подацима осигураника и оствареним правима у здравственој заштити“, рекао је Ратковић.

Према његовим речима, РФЗО није у потпуности успоставио ефективан механизам сарадње, односно није у потпуности уредио правилима и процедурама однос са пружаоцем услуге одржавања информационог система МЕОП и мере којима обезбеђује континуитет пословања у случају прекида сарадње са пружаоцем услуге одржавања информационог система МЕОП.

ДРИ је, према утврђеним налазима, извела закључке и субјекту ревизије дала одговарајуће препоруке и очекује да ће спроведена ревизија допринети успостављању правила управљања подацима из матичне евиденције осигураника, редовној контроли и праћењу приступа информационом систему МЕОП, као и повећању информационе безбедности.

Извештај о ревизији сврсисходности пословања „Ефективност информационог система Матична евиденција и остваривање права (МЕОП) у Републичком фонду за здравствено осигурање” доступан је овде.