Најновије актуелности

16. 4. 2025.

ДРИ започела ревизију код 101 субјекта ревизије

Државна ревизорска институција (ДРИ) започела је током априла поступак ревизије финансијских извештаја, правилности пословања и комбинованих ревизија финансијских извештаја и правилности пословања код 101 субјекта ревизије.

15. 4. 2025.

Чланица Савета ДРИ представила најчешће неправилности у ревизији финансијских извештаја

„Најчешће неправилности у ревизији финансијских извештаја односе се на погрешно евидентирање у помоћним књигама и исказивање у финансијским извештајима, исказивање неодговарајуће економске класификације, исказивање износа или извора финансирања у неодговарајућој колони финансијских извештаја“, рекла је Љиљана Димитријевић, чланица Савета Државне ревизорске институције (ДРИ) на семинару који је Институт интерних ревизора Србије организовао 14. и 15. априла на Фрушкој гори.

11. 4. 2025.

Започето спровођење комбинованих ревизија правилности и сврсисходности пословања

У складу са Програмом ревизије Државне ревизорске институције (ДРИ) за 2025. годину, ДРИ је започела спровођењe комбиноване ревизије правилности и сврсисходности пословања.

11. 4. 2025.

Представница ДРИ предавач на семинару о значају функционисања система финансијског управљања и контроле

Горанка Јовановић, овлашћена државна ревизорка представила је важност, значај и улогу интерне ревизије на семинару Удружења овлашћених интерних ревизора у јавном сектору одржаном 10. и 11. априла у циљу промоције и развоја професије интерне ревизије код корисника јавних средстава у Републици Србији и имплементације интерне финансијске контроле, односно система финансијског управљања и контроле.

9. 4. 2025.

Започето спровођење ревизија сврсисходности пословања из Програма ревизије ДРИ за 2025. годину

Државна ревизорска институција (ДРИ) започела је спровођење ревизија сврсисходности пословања у складу са Програмом ревизије за 2025. годину.

Image not exists

Извештај о финансијској ревизији завршног рачуна буџета за 2009. Годину достављен народној скупштини републике србије и представљен јавности

Објављено: 19. 9. 2011.

Државна ревизорска институција је 16. децембра 2010. године доставила Народној скупштини Републике Србије извештаје о финансијској ревизији Завршног рачуна буџета за 2009. годину, ревизији финансијских извештаја контролисаних министарстава и дела извештаја Народне банке Србије који се односи на коришћење буџетских средства.

Осим већег обухвата буџетских средства, за разлику од прошле године када су тестирани само поједини сегменти у више министарстава, ове године посматран је завршни рачун буџета у много већем обиму и комплетни финансијски извештаји седам министарстава: Министарства финансија – Управа за трезор, Министарства просвете, Министарства рада и социјалне политике, Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде, Министарства за инфраструктуру, Министарства за науку и технолошки развој и Министарства омладине и спорта.

„Ревизијом њихових финансијских извештаја обухваћено је чак 65,71%, односно укључујући и издатке за отплату главнице – 70,13% укупних расхода и издатака буџета Републике Србије, и готово 18% укупних буџетских прихода од продаје добара и услуга. Тиме је постигнут знатно већи обухват, што сматрамо значајним помаком у ревизији јавних финансија у Србији'', изјавио је Радослав Сретеновић, председник Државне ревизорске институције.

Ревизијом буџета за 2009. годину утврђенo је, између осталог:

  • Главна књига Трезора ни у 2009. години није вођена у складу са Законом о буџетском систему – непотпуна је и не садржи све податке. Главна књига Трезора и помоћне књиге и евиденције ревидираних субјеката не представљају свеобухватне евиденције о финансијским трансакцијама које укључују стање и промене на имовини, потраживањима, обавезама, изворима финансирања, расходима, издацима, приходима и примањима како је то предвиђено важећим прописима. Главна књига Трезора не садржи податке о приходима и расходима из осталих извора индиректних корисника буџетских средстава;
  • интерна ревизија и интерна контрола нису организоване на одговарајући и поуздан начин. Систем интерне контроле није успостављен на начин који се обезбеђује пуна примена закона, прописа, правила и процедура. Десет директних корисника буџетских средстава је организовало интерну ревизију, код шест корисника организовање је у току, док три корисника још нису организовала интерну ревизију;
  • није успостављена комплетна и ажурна евиденција државне имовине;
  • подаци у билансима стања не одражавају стварно стање;
  • ревидирани корисници су закључивали уговоре о делу са физичким лицима за послове који су систематизовани Правилником о унутрашњој организацији и систематизацији радних места;
  • у делу ревизије правилности пословања уочени су недостаци код уговора о делу, исплата надокнада за чланове комисија и радних група, набавке добара, пружања услуга и извођења радова;
  • ревидирани корисници су преузимали обавезе без писаног уговора и закључивали уговоре о набавци добара, пружању услуга и извођењу грађевинских радова не поштујући прописе којима се регулише област јавних набавки, и то у износу од 303.088.000 динара;
  • преузете су обавезе и закључени уговори за набавку нематеријалне имовине у износу већем од одобрене апропријације у буџетској 2009. години, и то од 115.271.000 динара;
  • ревидирани корисници нису извршили пренос сопствених прихода на рачун извршења буџета у износу од 397.000.000 динара.


„Ревизија буџета за 2009. годину већ је донела значајне ефекте. Захваљујући препорукама ревизора датим у поступку ревизије, које су ревидирани субјекти прихватили, буџетски дефицит у 2009. години смањен је за 4.180.857.000 динара.“, нагласио је Радослав Сретеновић, генерални државни ревизор.