Најновије актуелности

24. 4. 2024.

Представници ДРИ учествовали на састанку ЕУРОСАИ Радне групе за ревизију средстава додељених за непогоде и катастрофе

Представници Државне ревизорске институције – овлашћени државни ревизори,  Драгојле Полић и Горан Чабаркапа и виши саветник за пројекте и европске интеграције, Томислав Јовановић, учествовали су на Десетом састанку ЕУРОСАИ Радне групе за ревизију средстава додељених за непогоде и катастрофе, одржаном 22. и 23. априла у Варшави.

19. 4. 2024.

ДРИ започела ревизију код још 103 корисника јавних средстава

Државна ревизорска институција (ДРИ),  у складу са Програмом ревизије за 2024. годину, започела је током априла поступак ревизије финансијских извештаја, правилности пословања и комбинованих ревизија финансијских извештаја и правилности пословања код још 103 корисника јавних средстава.

19. 4. 2024.

Председник ДРИ учествовао на 26. УН/ИНТОСАИ Симпозијуму у Бечу

Председник Државне ревизорске институције и генерални државни ревизор, др Душко Пејовић, учествовао је на 26. УН/ИНТОСАИ Симпозијуму који је на тему „Спровођење Циља одрживог развоја 13 о климатским мерама: улога, допринос и искуство врховних ревизорских институција (ВРИ)“, у организацији Генералног секретаријата ИНТОСАИ и Уједињених нација, одржан 16–18. априла у Бечу.

15. 4. 2024.

Представник ДРИ учесник међународног састанка ревизора

Врховни државни ревизор у Сектору број 3, Жељко Мотић, учествовао је 11. и 12. априла 2024. године на међународном састанку ревизора у Берну, заједно са представницима врховних ревизорских институција и представницима интерне ревизије у јавном сектору из земаља региона и Европе. 

9. 4. 2024.

Започето спровођење комбинованих ревизија правилности и сврсисходности пословања

У складу са Програмом ревизије Државне ревизорске институције за 2024. годину, ДРИ је започела спровођење 33 комбинованe ревизијe правилности и сврсисходности пословања.

Представљен Обједињени извештај о ревизијама сврсисходности пословања „Информациони системи у јавном градском превозу“

Представљен Обједињени извештај о ревизијама сврсисходности пословања „Информациони системи у јавном градском превозу“

Објављено: 19. 2. 2024.

Потребна је сарадња градских управа и градских предузећа која врше услугу јавног градског превоза у Републици Србији, у циљу покретања заједничке иницијативе ка стандардизацији информационих система у јавном градском превозу, што је кључни корак ка пружању бољих и свеобухватнијих услуга грађанима и успостављању неопходне поузданости система, речено је на данашњој конференцији за медије Државне ревизорске институције (ДРИ). 

„Информациони системи у јавном градском превозу се уводе због побољшања ефикасности, боље наплате и анализе података, пружања информација путницима о кретању возила“, рекао је др Душко Пејовић, председник ДРИ и генерални државни ревизор и додао да управљање овим системима треба да обухвати све мере прописане у циљу успостављања адекватног нивоа информационе безбедности, што је дефинисано Законом о информационој безбедности, као и Законом о заштити података о личности.

Како је нагласио др Пејовић, у досадашњем коришћењу, приступ системима и базама података имали су и имају пружаоци услуга, није обезбеђен континуитет пословања у случају раскида сарадње, нису успостављене све неопходне мере информационе безбедности, употреба апликативних контрола је могла бити свеобухватнија, а информисање грађана о услугама и кретању возила је могло бити боље.

„У наша четири највећа града – Београду, Нишу, Новом Саду и Крагујевцу, где смо спровели ревизију, живи преко 2,5 милиона становника. Дакле, обухваћени су највећи градови у Србији, који са једне стране, гледајући укупан број, имају највећи број становника у земљи, а са друге стране, гледајући процентуално, имају највећи број корисника градског превоза у односу на укупан број у Србији“, истакао је др Пејовић.

Ово су кључни разлози због којих је ДРИ одлучила да уврсти ову тему у Програм ревизије за 2023. годину.

„Циљ ревизије био је да се оцени ефективност и ефикасност информационих система у локалним самоуправама који се односе на јавни градски превоз, односно да се оцени у којој мери су примењене мере испуниле неопходне циљеве када је у питању управљање системима, поузданост информационих система и управљање подацима корисника – грађана и у којој мери систем омогућава ефикасност контроле наплате и плаћања услуга превоза“, рекао је др Пејовић.

Дејан Стојиљковић, државни ревизор и вођа тима који је спровео ревизију, нагласио је да информациона безбедност није успостављена на свеобухватан начин, јер нису усвојене и примењене мере заштите које обухватају управљање ИТ ризицима и ИТ инцидентима, успостављање адекватне организационе ИТ структуре, усвајање, ажурирање и примену одговарајућих правилника, политика и процедура у области информационе безбедности, управљање приступом системима и управљање процесом континуитета пословања, што је неопходно како би била осигурана поузданост система.

„Није успостављен ефективан механизам сарадње са пружаоцима услуга, зато што нису усвојена и имплементирана правила и процедуре када је у питању ова област, није обезбеђен континуитет пословања у случају раскида сарадње и процес обраде података о личности није уређен на начин прописан законом“, рекао је Стојиљковић.

Такође, Стојиљковић је истакао и да већина субјеката није успоставила свеобухватан механизам употребе апликативних контрола у циљу боље контроле тачности података, али и свеобухватнијих услуга грађанима, пре свега у смислу бољег информисања и интеграције са другим информационим системима.

ДРИ је спровела четири ревизије сврсисходности пословања „Информациони системи у јавном градском превозу“ у Нишу, Крагујевцу, Новом Саду и Београду.

Субјекти ревизије су били Јавно комунално предузеће „Дирекција за јавни превоз Града Ниша“, Јавно комунално предузеће „Шумадија“, Крагујевац, Јавно градско саобраћајно предузеће „Нови Сад“ и Градска управа града Београда – Секретаријат за јавни превоз.

ДРИ је, према утврђеним налазима, извела закључке, субјектима ревизије дала одговарајуће препоруке и очекује да ће стандардизација информационих система у јавном градском превозу бити корак ка пружању бољих и свеобухватнијих услуга грађанима и успостављању неопходне поузданости система.

Обједињени извештај о ревизијама сврсисходности пословања „Информациони систем у јавном градском превозу“ доступан је овде.